Colosal OÜ, Paide Bosch Car Service, pidurid, hooldu, remont, pidurite holdus, pidurite remont, autoremonditöökoda, autoremond

Pidurite remont ja hooldus

Millal teha pidurite remont ja hooldus?

  • Kriuks, krigin või metalliline sahin pidurdades.
    Helid viitavad sageli kulumisandurile (klotsi “kriuksutaja”), klaasistunud klotsipinnale või klotsi/ketta kokkupuutel tekkinud roostele. Metalliline heli võib tähendada, et klots on juba kandini kulunud ja rikub ketast.
  • Vibratsioon roolis või piduripedaalis.
    Tüüpiline tunnus laineliste/kõverate ketaste puhul (soojuspinge, vale “sissepidurdus” või määrdunud kinnitused). Vibratsioon võib tulla ka kinni kiiluvast supportist või lahtisest vedrustuse detailist.
  • Auto kisub küljele pidurdades.
    Ühe telje erinev pidurdusjõud viitab tavaliselt kinni jäävale supportile, ebaühtlaselt kulunud klotsidele/ketastele või saastunud hõõrdepindadele. Ohtlik hädaolukorras – vajab kiiret kontrolli.
  • “Pehme” piduripedaal või pikk pedaalikäik.
    Süsteemis võib olla õhk, pidurivedelik on niiskust täis (keemispunkt madal), lekked torustikus või viga peasilindris/vaakumsüsteemis.
  • Pidurituli/ABS tuli armatuuris.
    ABS-anduri rikked, hammasrõnga korrosioon, katkine kaabel või juhtploki vead. Pidurdab küll, kuid haardekaotuse olukorras kaob abisüsteemide tugi.
  • Suurenenud pidurdusteekond või ebakindel pidurdustunne.
    Kulunud klotsid/kettad, valed hõõrdematerjalid, pidurivedeliku “väsimus” või kinnikiilunud mehhanismid pikendavad teekonda – ohutusrisk.
  • Leke (märg plekk velje sees/torustikul).
    Vedeliku leke vähendab süsteemi rõhku ja on kriitiline ohutusprobleem. Sõita ei tohi – vaja kohest remonti.

Mida me teeme? (teenused selgitustega)

Täielik pidurisüsteemi diagnostika

  • Kulumismõõtmised (klotsid, kettad, kilbid).
    Mõõdame paksused, võrdleme tootja piirväärtustega ja hindame kuumenemisjälgi/lainelisust.
  • Supportite liikumise ja tihendite kontroll.
    Kinni jäävad juhtpoldid või kuivanud mansetid tekitavad ebaühtlase kulumise ja ülekuumenemise.
  • Voolikute/torustiku seisukord.
    Kontrollime pragusid, paisumist, korrosiooni ja kinnitusi; vajadusel teeme koormustesti.
  • ABS/ESP veakoodid ja “live data”.
    Loeme koodid, võrdleme rataste kiiruseid, rõhku ja pedaaliasendit reaalajas – leiame tegeliku põhjuse.
  • Seisupiduri (mehhaaniline/EPB) kontroll.
    Testime kaablid/mootorimehhanismi, teeme vajadusel kohandused ja jõutesti.

Remondi- ja hooldustööd

  • Klotside ja ketaste vahetus (või treimine).
    Kasutame sobiva hõõrdeteguriga komplekte; puhastame kontaktpinnad ja kasutame õiget pingutusmomenti.
  • Supporti hooldus/remont.
    Puhastame liugpinnad, vahetame tihendid/mansetid, kontrollime kolvi korrosiooni ja taastame liikumise.
  • Pidurivoolikute ja -torude vahetus.
    Asendame pragunenud või roostetanud detailid, tagame õige marsruudi ja kinnitused.
  • Pidurivedeliku vahetus ja süsteemi õhutamine.
    Kasutame tootja ettekirjutatud DOT-klassi (DOT 4/DOT 5.1), eemaldame niiskuse ja õhumullid professionaalse seadmega.
  • Trummelpidurite hooldus.
    Vahetame silindreid/klotse, puhastame mehhanismid ja reguleerime pidurdusjõu symmeetriliseks.
  • EPB (elektrilise seisupiduri) hooldus/kalibreerimine.
    Avarežiim töödeks, hooldusfunktsioonid skänneriga, jõu ja haarde kontroll.
  • ABS-andurid ja hammasrõngad.
    Vahetus/õigeks seadmine, rooste eemaldus, signaali kvaliteedi taastamine.

Pärast-remondi kontroll

  • Pidurdusjõu mõõtmine stendil.
    Võrdleme telgede ja rataste vahel, kontrollime ovaalsust ja ebaühtlust.
  • Testsõit ja sissepidurdamise juhised.
    Selgitame, kuidas uued pinnad üksteisega “töötama” saada, et vältida vilinat ja lainelisust.
  • Veakoodide lõplik kustutus ja kohandused.
    Veendume, et süsteemid (ABS/ESP/EPB) töötavad ja hoiatusi ei naase.

Miks valida Colosal OÜ?

  • Tootja spetsifikatsioonid ja kvaliteetosad.
    See tagab õige hõõrdeteguri, soojapidavuse ja vaikse töö – ka intensiivsel kasutusel.
  • Diagnostika enne vahetust.
    Remont põhineb mõõtmistel, mitte oletusel – vahetame vaid vajaliku.
  • Läbipaistev hinnastamine.
    Puuduvad varjatud read; vajadusel alternatiivsed osavalikud eelarve järgi.
  • Garantii töödele ja osadele.
    Seisame oma töö taga – probleemide korral lahendame kiiresti.
  • Integreeritud elektroonikapädevus.
    ABS/ESP/EPB, vajadusel seosed ADAS-iga (pärast veermikku mõjutavaid töid teeme kontrollid/kalibreerimised).

Hooldussoovitused (et pidurid kestaks)

  • Kontroll iga 15–20 000 km või kord aastas.
    Ennetav pilk päästab kettaid, vähendab müra ja hoiab kulud kontrolli all.
  • Pidurivedelik iga 2 aasta järel.
    Vedelik seob niiskust → keemispunkt langeb → pidurdus tuhmub ja korrosioon nasab süsteemi seest.
  • Väldi piduriga “rippumist”.
    Pikal laskumisel kasuta mootoripidurdust – kaitsed kettaid klaasistumise ja lainelisuse eest.
  • Sissepidurdamine pärast vahetust.
    Esimesed 300–500 km väldi järske pidurdusi; lase pindadel ühtlaselt “kohtuda” – tulemus on vaikne ja vastupidav.

KKK (valik)

  • Miks pidurid vilisevad?
    Klotsi klaasumine, tolm, kulumisandur või ketta pind. Aitab puhastus, õige materjal või vahetus.
  • Miks rool väriseb pidurdades?
    Enamasti lainelised/kõverad kettad või kinni jääv support; harvem velje/summuti kontakt.
  • Pedaal on pehme – mis viga?
    Õhk süsteemis, niiske vedelik, lekked, peasilinder. Vajalik õhutamine/vedelikuvahetus ja lekete parandus.
  • ABS tuli põleb – kas sõita tohib?
    Sõita saab, kuid avariiolukorras puudub abisüsteemi tugi. Soovitame kohest diagnostikat.

Ära jäta pidureid hooldamata!