Millal teha pidurite remont ja hooldus?
- Kriuks, krigin või metalliline sahin pidurdades.
Helid viitavad sageli kulumisandurile (klotsi “kriuksutaja”), klaasistunud klotsipinnale või klotsi/ketta kokkupuutel tekkinud roostele. Metalliline heli võib tähendada, et klots on juba kandini kulunud ja rikub ketast. - Vibratsioon roolis või piduripedaalis.
Tüüpiline tunnus laineliste/kõverate ketaste puhul (soojuspinge, vale “sissepidurdus” või määrdunud kinnitused). Vibratsioon võib tulla ka kinni kiiluvast supportist või lahtisest vedrustuse detailist. - Auto kisub küljele pidurdades.
Ühe telje erinev pidurdusjõud viitab tavaliselt kinni jäävale supportile, ebaühtlaselt kulunud klotsidele/ketastele või saastunud hõõrdepindadele. Ohtlik hädaolukorras – vajab kiiret kontrolli. - “Pehme” piduripedaal või pikk pedaalikäik.
Süsteemis võib olla õhk, pidurivedelik on niiskust täis (keemispunkt madal), lekked torustikus või viga peasilindris/vaakumsüsteemis. - Pidurituli/ABS tuli armatuuris.
ABS-anduri rikked, hammasrõnga korrosioon, katkine kaabel või juhtploki vead. Pidurdab küll, kuid haardekaotuse olukorras kaob abisüsteemide tugi. - Suurenenud pidurdusteekond või ebakindel pidurdustunne.
Kulunud klotsid/kettad, valed hõõrdematerjalid, pidurivedeliku “väsimus” või kinnikiilunud mehhanismid pikendavad teekonda – ohutusrisk. - Leke (märg plekk velje sees/torustikul).
Vedeliku leke vähendab süsteemi rõhku ja on kriitiline ohutusprobleem. Sõita ei tohi – vaja kohest remonti.
Mida me teeme? (teenused selgitustega)
Täielik pidurisüsteemi diagnostika
- Kulumismõõtmised (klotsid, kettad, kilbid).
Mõõdame paksused, võrdleme tootja piirväärtustega ja hindame kuumenemisjälgi/lainelisust. - Supportite liikumise ja tihendite kontroll.
Kinni jäävad juhtpoldid või kuivanud mansetid tekitavad ebaühtlase kulumise ja ülekuumenemise. - Voolikute/torustiku seisukord.
Kontrollime pragusid, paisumist, korrosiooni ja kinnitusi; vajadusel teeme koormustesti. - ABS/ESP veakoodid ja “live data”.
Loeme koodid, võrdleme rataste kiiruseid, rõhku ja pedaaliasendit reaalajas – leiame tegeliku põhjuse. - Seisupiduri (mehhaaniline/EPB) kontroll.
Testime kaablid/mootorimehhanismi, teeme vajadusel kohandused ja jõutesti.
Remondi- ja hooldustööd
- Klotside ja ketaste vahetus (või treimine).
Kasutame sobiva hõõrdeteguriga komplekte; puhastame kontaktpinnad ja kasutame õiget pingutusmomenti. - Supporti hooldus/remont.
Puhastame liugpinnad, vahetame tihendid/mansetid, kontrollime kolvi korrosiooni ja taastame liikumise. - Pidurivoolikute ja -torude vahetus.
Asendame pragunenud või roostetanud detailid, tagame õige marsruudi ja kinnitused. - Pidurivedeliku vahetus ja süsteemi õhutamine.
Kasutame tootja ettekirjutatud DOT-klassi (DOT 4/DOT 5.1), eemaldame niiskuse ja õhumullid professionaalse seadmega. - Trummelpidurite hooldus.
Vahetame silindreid/klotse, puhastame mehhanismid ja reguleerime pidurdusjõu symmeetriliseks. - EPB (elektrilise seisupiduri) hooldus/kalibreerimine.
Avarežiim töödeks, hooldusfunktsioonid skänneriga, jõu ja haarde kontroll. - ABS-andurid ja hammasrõngad.
Vahetus/õigeks seadmine, rooste eemaldus, signaali kvaliteedi taastamine.
Pärast-remondi kontroll
- Pidurdusjõu mõõtmine stendil.
Võrdleme telgede ja rataste vahel, kontrollime ovaalsust ja ebaühtlust. - Testsõit ja sissepidurdamise juhised.
Selgitame, kuidas uued pinnad üksteisega “töötama” saada, et vältida vilinat ja lainelisust. - Veakoodide lõplik kustutus ja kohandused.
Veendume, et süsteemid (ABS/ESP/EPB) töötavad ja hoiatusi ei naase.
Miks valida Colosal OÜ?
- Tootja spetsifikatsioonid ja kvaliteetosad.
See tagab õige hõõrdeteguri, soojapidavuse ja vaikse töö – ka intensiivsel kasutusel. - Diagnostika enne vahetust.
Remont põhineb mõõtmistel, mitte oletusel – vahetame vaid vajaliku. - Läbipaistev hinnastamine.
Puuduvad varjatud read; vajadusel alternatiivsed osavalikud eelarve järgi. - Garantii töödele ja osadele.
Seisame oma töö taga – probleemide korral lahendame kiiresti. - Integreeritud elektroonikapädevus.
ABS/ESP/EPB, vajadusel seosed ADAS-iga (pärast veermikku mõjutavaid töid teeme kontrollid/kalibreerimised).
Hooldussoovitused (et pidurid kestaks)
- Kontroll iga 15–20 000 km või kord aastas.
Ennetav pilk päästab kettaid, vähendab müra ja hoiab kulud kontrolli all. - Pidurivedelik iga 2 aasta järel.
Vedelik seob niiskust → keemispunkt langeb → pidurdus tuhmub ja korrosioon nasab süsteemi seest. - Väldi piduriga “rippumist”.
Pikal laskumisel kasuta mootoripidurdust – kaitsed kettaid klaasistumise ja lainelisuse eest. - Sissepidurdamine pärast vahetust.
Esimesed 300–500 km väldi järske pidurdusi; lase pindadel ühtlaselt “kohtuda” – tulemus on vaikne ja vastupidav.
KKK (valik)
- Miks pidurid vilisevad?
Klotsi klaasumine, tolm, kulumisandur või ketta pind. Aitab puhastus, õige materjal või vahetus. - Miks rool väriseb pidurdades?
Enamasti lainelised/kõverad kettad või kinni jääv support; harvem velje/summuti kontakt. - Pedaal on pehme – mis viga?
Õhk süsteemis, niiske vedelik, lekked, peasilinder. Vajalik õhutamine/vedelikuvahetus ja lekete parandus. - ABS tuli põleb – kas sõita tohib?
Sõita saab, kuid avariiolukorras puudub abisüsteemi tugi. Soovitame kohest diagnostikat.
Ära jäta pidureid hooldamata!

